Είσαι εδώ
Home > HOMEPAGE HOT POSTS > Κρυπτονομίσματα και NFTs: Η νέα αγορά χορηγιών στο ποδόσφαιρο

Κρυπτονομίσματα και NFTs: Η νέα αγορά χορηγιών στο ποδόσφαιρο

Η ταχεία εισαγωγή κρυπτονομισμάτων στο ποδόσφαιρο προκαλεί ανησυχία στους Άγγλους φιλάθλους, οι οποίοι φοβούνται ότι η σχέση τους με την αγαπημένη τους ομάδα θα υπονομευθεί από κερδοσκόπους ή ότι θα γίνουν ευάλωτοι σε απάτες με κρυπτονομίσματα.

Τα ανταλλακτήρια κρυπτονομισμάτων (πλατφόρμες, οι οποίες λειτουργούν ως μεσάζοντες για τη διευκόλυνση της αγοράς και πώλησης κρυπτονομισμάτων) έχουν κατακλύσει την αγορά χορηγιών στο ποδόσφαιρο τους τελευταίους 12 μήνες, καλύπτοντας το κενό που δημιουργήθηκε από την πανδημία και την σταδιακή απομάκρυνση από τις εταιρείες στοιχημάτων λόγω της επικείμενης νομοθετικής ρύθμισης, η οποία αναμένεται να θέσει αυστηρά πλαίσια στις χορηγίες από στοιχηματικές εταιρείες.

Τα κρυπτονομίσματα (Bitcoin, Ethereum κλπ.) είναι ψηφιακά νομίσματα (δεν υπάρχουν σε φυσική μορφή), τα οποία διακινούνται μόνο μέσω του διαδικτύου. Πρόκειται για αποκεντρωμένο χρήμα, γιατί δεν εκδίδεται ούτε και ελέγχεται από τράπεζες ή κυβερνήσεις, αλλά διακινείται αυτόνομα και ανεξάρτητα μέσω του δικτύου του.

Δημιουργείται, αποθηκεύεται, μεταφέρεται και ανταλλάσσεται αποκλειστικά σε ένα ψηφιακό λογιστικό βιβλίο (blockchain), το οποίο είναι δημόσιο, διαφανές και προσβάσιμο από όλους τους κατόχους κρυπτονομισμάτων, ανεξαιρέτως. Εκεί καταγράφονται συνεχώς όλα τα διαθέσιμα υπόλοιπα σε κρυπτονομίσματα, καθώς και όλες οι συναλλαγές που λαμβάνουν χώρα και αποθηκεύονται σε πολλούς διαφορετικούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Τα κρυπτονομίσματα είναι «ανταλλάξιμα» (δηλαδή το ένα bitcoin έχει την ίδια αξία με ένα άλλο bitcoin και μπορείς να πραγματοποιήσεις αγορές με αυτά).

Οι επικριτές των ψηφιακών αυτών νομισμάτων αναφέρουν ότι οι σύλλογοι και τα ανταλλακτήρια κρυπτονομισμάτων , με τα οποία συνεργάζονται, έχουν ανοίξει την πόρτα σε έναν ανεξέλεγκτο, εναλλακτικό οικονομικό κόσμο, ενώ προσφέρουν ελάχιστες οδηγίες ή προειδοποιήσεις για τους κινδύνους που εμπεριέχονται.

Αυτές οι πλατφόρμες, όπως συμβαίνει με τις νέες τεχνολογίες που εμφανίζονται στο προσκήνιο, έχουν τεράστια κεφάλαια στη διάθεσή τους, καθώς οι επενδυτές ρίχνουν χρήματα ελπίζοντας να αποκομίσουν τεράστιες αποδόσεις.
Πολλές από αυτές τις ανησυχίες επικεντρώνονται γύρω από μια γαλλική εταιρεία με την επωνυμία Socios, η οποία εκδίδει «νομίσματα οπαδών» (Fan Tokens). Αγοράζοντας αυτά τα κρυπτονομίσματα, με πολύ μικρό κόστος, οι οπαδοί έχουν το δικαίωμα ψήφου για ζητήματα της ομάδας τους, όπως για παράδειγμα, η ονομασία του προπονητικού κέντρου ή ποιο τραγούδι θα ακούγεται μετά τα γκολ της ομάδας τους. Παράδειγμα αποτελεί το πούλμαν της Juventus, το οποίο επιλέχθηκε από τους οπαδούς της ομάδας.

Τα Fan Tokens (FTs) είναι ανταλλάξιμα. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να ανταλλάσσονται με εμπορεύματα αθλητικών συλλόγων και εμπειρίες VIP. Δεν διέπονται απαραίτητα από τις βασικές αρχές αξίας του Bitcoin ή του Ethereum. Λαμβάνουν την αξία τους από το πόσο σημαντικά θεωρούνται, από τους οπαδούς, τα προνόμια τα οποία τα συνοδεύουν.

Κατά τις συναλλαγές, η τιμή ενός Fan Token καθορίζεται γενικά από τον πωλητή. Επίσης υπόκειται σε αλλαγές ανάλογα με την κίνηση της αγοράς και το πόσο δημοφιλές είναι εκείνη τη στιγμή. Μόλις οι χρήστες αποκτήσουν πρόσβαση σε ένα καθορισμένο αριθμό FTs, τους παρέχεται το δικαίωμα να ψηφίσουν για διάφορα θέματα που αφορούν τον αγαπημένο τους σύλλογο.
Το Chiliz Token της πλατφόρμας Socios είναι το πρώτο και πιο σημαντικό Fan Token, το οποίο έχει προκαλέσει μια έκρηξη νέων tokens, όπως το Manchester City Fan Token, AC Milan Fan Token, το Juventus Fan Token και πολλά άλλα.

Οι χρήστες του Socios μπορούν να παίξουν παιχνίδια και κουίζ, να ανταλλάξουν FTs ή να τα διατηρήσουν για να κερδίσουν πόντους επιβράβευσης, οι οποίοι μπορούν τελικά να μετατραπούν σε ανταμοιβές όπως πακέτα VIP, κατά τη διάρκεια των εντός έδρας αγώνων των ομάδων και υπογεγραμμένα εμπορικά προϊόντα της ομάδας.

Επιπλέον, στις πλατφόρμες τύπου Socios διατίθενται και Non-Fungible Tokens (μη ανταλλάξιμα νομίσματα), τα οποία αποτελούν ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία, ψηφιακά συλλεκτικά αντικείμενα με πραγματική χρησιμότητα, τα οποία δημιουργούνται για να ανταμείψουν τους κατόχους Fan Tokens.

Κάθε NFT αντιπροσωπεύει ένα μοναδικό και αναντικατάστατο περιουσιακό στοιχείο. Στην περίπτωση των ποδοσφαιρικών ομάδων, ένα NFT μπορεί να είναι μια μοναδική, συλλεκτική, ψηφιακή κάρτα μιας ομάδας, της οποίας η γνησιότητα επαληθεύεται μέσα στο blockchain.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το AC Milan NFT, το οποίο δόθηκε ως επιβράβευση στους κατόχους τουλάχιστον 10 FTs, την Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2021 και αποτελούσε ψηφιακή απεικόνιση της πιο αξιομνημόνευτης στιγμής από τα παιχνίδια εναντίον της AS Roma.

Η Socios αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Εκτός από το να αποτελούν ένα συλλεκτικό και εμπορεύσιμο περιουσιακό στοιχείο για τους κατόχους Fan Token, τα NFTs μας θα λειτουργούν, επίσης, ως εργαλεία αφοσίωσης. Οραματιζόμαστε ότι οι κάτοχοι ενός συγκεκριμένου αριθμού NFTs θα μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν για να ξεκλειδώσουν απίστευτες εμπειρίες και άλλες ψηφιακές ανταμοιβές και κίνητρα».

Η Socios συνεργάζεται με κάποια σημαντικά ποδοσφαιρικά brands όπως: Arsenal, Barcelona, Juventus, Manchester City και Paris Saint-Germain. Η αυξανόμενη επιρροή της στο ποδόσφαιρο αποκαλύφθηκε το καλοκαίρι του 2021, καθώς ο Lionel Messi έγινε ο πρώτος παίκτης στον κόσμο, ο οποίος έλαβε Fan Tokens, ως μέρος του πακέτου της μεταγραφής του στην Paris Saint-Germain.

Η παρουσία της Socios στο παιχνίδι έχει εδραιωθεί από τότε: Το λογότυπό της βρίσκεται στο μπροστινό μέρος της φανέλας της Inter Milan και είναι χορηγός του podcast ενός από τα μεγαλύτερα ονόματα της ποδοσφαιρικής δημοσιογραφίας, του Fabrizio Romano. Η UEFA έχει πρόσφατα συνάψει συμφωνία με την Socios, μέσω της οποίας, οι κάτοχοι FTs των συλλόγων θα αποκτήσουν πρόσθετα tokens της UEFA. Tα UEFA Tokens θα δώσουν την ευκαιρία στους κατόχους τους να πραγματοποιήσουν VIP ταξίδια και εικονικές συναντήσεις με θρύλους της UEFA, να επισκεφτούν τα κεντρικά γραφεία της UEFA και να αποκτήσουν επίσημα εμπορεύματα και αναμνηστικά.

Οποιαδήποτε κίνηση από την Liverpool να εισέλθει στο νέο αυτό ψηφιακό χώρο είναι κάτι που θα συζητηθεί μεταξύ των διοικούντων και του νεοσύστατου Συμβουλίου Οπαδών «The Spirit of Shankly» (SOS).

Ενώ ο χώρος κρυπτογράφησης αποτελεί κάτι για το οποίο η ομάδα οπαδών του Spirit of Shankly είναι πρόθυμη να έχει περαιτέρω συζητήσεις με τον σύλλογο, ενδεχόμενη πρόθεση του συλλόγου για απόκτηση εσόδων μέσω των FTs θα τους βρει κάθετα αντίθετους.

H ανακοίνωση της SOS στην Liverpool Echo αναφέρει:
«Το μοντέλο Socios επιχειρεί να κερδίσει χρήματα από τη συμμετοχή των οπαδών, κάτι που τα πρωταθλήματα και οι σύλλογοι έχουν δεσμευτεί να κάνουν δωρεάν. Δεν πρέπει να υπάρχουν οικονομικοί φραγμοί στη σχέση οπαδών και ομάδας. Είμαστε αντίθετοι σε οτιδήποτε αποτελεί ξεκάθαρη προσπάθεια απόκτησης εσόδων μέσα από την οικονομική εκμετάλλευση της αφοσίωσης των οπαδών».

Και καταλήγει:
«Υπάρχουν αμέτρητοι τρόποι για να αλληλεπιδράσουν σωστά οι σύλλογοι με τους οπαδούς. Η ενθάρρυνση των οπαδών να επενδύσουν σε Fan Tokens δεν είναι ένας από αυτούς. Εξυπηρετούν μόνο τα συμφέροντα αυτών που τα πουλάνε».

Η Socios από την πλευρά της με ανακοίνωση στην ηλεκτρονική εφημερίδα Sifted τονίζει τα εξής:
«Έχουμε σαν εταιρεία καταβάλει τεράστιες προσπάθειες για να εκπαιδεύσουμε την αθλητική κοινότητα στη χρήση του προϊόντος μας. Αν αγοράσετε ένα προϊόν για € 2 και ξαφνικά η αγοραία του αξία ανέβει στα €40, ο πειρασμός να πουλήσετε σίγουρα θα υπάρχει, αλλά δεν σημαίνει απαραίτητα ότι κάποιος πρέπει να το πράξει. Εξάλλου, οπαδοί, οι οποίοι είχαν στην κατοχή τους φανέλες του Diego Maradona αποφάσισαν να τις πουλήσουν αμέσως μετά το θάνατο του. Μήπως οι συγκεκριμένοι οπαδοί αγόρασαν αυτές τις φανέλες γιατί τις έβλεπαν ως επένδυση για το μέλλον;»

Κρυπτονομίσματα και NFTs: Η νέα αγορά χορηγιών στο ποδόσφαιρο
Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση

Top
Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com