Είσαι εδώ
Home > HOMEPAGE HOT POSTS > Τα κέρδη που αποκομίζει η Liverpool από την συνεργασία της με την Nike

Τα κέρδη που αποκομίζει η Liverpool από την συνεργασία της με την Nike

Η προθυμία της Liverpool να προσφύγει στο Ανώτατο Δικαστήριο το 2019 για να τερματίσει τη σχέση της με τον πρώην προμηθευτή του αθλητικού υλικού New Balance ήταν αποκαλυπτική.

Η αθλητική μάρκα με έδρα τη Βοστώνη είχε μια ρήτρα στο συμβόλαιό της με τον σύλλογο που θα της επέτρεπε να κάνει χρήση της δυνατότητας επέκτασης της συμφωνίας με τους Reds, εφόσον μπορούσε να ανταποκριθεί στις προσφορές που έπεφταν στο τραπέζι από αντίπαλες εταιρείες. Αυτή η συμφωνία εκείνη την εποχή άξιζε περίπου 40 εκατομμύρια λίρες ετησίως για τη Liverpool.

Αλλά στη Liverpool ήθελε τη Nike. Οι Κόκκινοι γνώριζαν ότι για να επεκτείνουν τις δραστηριότητες λιανικής πώλησης και merchandising χρειάζονταν έναν συνεργάτη που θα μπορούσε να λειτουργήσει στα απαιτούμενα επίπεδα. Η Nike προσέφερε, σύμφωνα με πληροφορίες, 5 εκατ. λίρες ετησίως λιγότερες από τη New Balance όσον αφορά το εγγυημένο ποσό, αλλά με το ποσοστό 20% που θα έπαιρναν οι Reds από τις πωλήσεις των επίσημων εμπορευμάτων LFC/Nike σε παγκόσμιο επίπεδο, η δυνητική αξία θεωρήθηκε ότι ξεπερνούσε κατά πολύ το εγγυημένο ποσό, με ορισμένες εκτιμήσεις να την ανεβάζουν δυνητικά σε 70 και πλέον εκατ. λίρες ετησίως.

Παραδείγματα της δύναμης των αστέρων που έδωσαν στην μάρκα οι LeBron James, Serena Williams και Drake χρησιμοποιήθηκαν ως παραδείγματα στην υπόθεση του Ανώτατου Δικαστηρίου στο Λονδίνο και τελικά αποφασίστηκε υπέρ των Reds και της Nike ότι θα μπορούσαν να ξεκινήσουν μια νέα συνεργασία.

Από τη συνεργασία αυτή ξεκίνησε μια αποκλειστική συνεργασία μεταξύ της Nike και του εμβληματικού μπασκετμπολίστα James, εταίρου των ιδιοκτητών της Liverpool, της Fenway Sports Group, ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε η επέκταση της συμφωνίας για τη δημιουργία μιας σειράς προϊόντων με την επωνυμία LFC/Converse, με την εμβληματική μάρκα Converse να αποτελεί μέρος της Nike.

Ο πραγματικός αντίκτυπος αυτών των συμφωνιών δεν θα φανεί πραγματικά πριν από το οικονομικό έτος 2023/24, με τους λογαριασμούς αυτούς να δημοσιεύονται πιθανότατα στις αρχές του 2025. Αλλά οι λόγοι πίσω από την επιδίωξη της Liverpool να συνάψει συμφωνία με τη Nike είναι σαφείς όταν ληφθεί υπόψη ο καθαρός όγκος της κίνησης που φτάνει στις επίσημες ιστοσελίδες τόσο της Nike όσο και της Converse και συγκριθεί με τους αντιπάλους τους.

Η έρευνα που ανέθεσε η Gambling N Go, μια εταιρεία online καζίνο και αθλητικών στοιχημάτων, ανέλυσε τη μηνιαία κίνηση που έφτανε στον ιστότοπο των μεγάλων εμπορικών σημάτων αθλητικών ειδών. Τα στοιχεία έδειξαν ότι η Nike είχε 33,1 εκατομμύρια μέσες μηνιαίες επισκέψεις από την Ευρώπη. Σε σύγκριση με 2,29 εκατομμύρια για την Puma, 2,27 εκατομμύρια για την Adidas και 2,19 εκατομμύρια για την Converse. Την πέμπτη θέση κατέλαβε η Decathlon με 2,09 εκατομμύρια.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Nike είναι η μεγαλύτερη και πιο κυρίαρχη αθλητική μάρκα. Η εταιρεία έκανε την στροφή σε μια πιο άμεση προσέγγιση με επίκεντρο τον καταναλωτή κατά τη διάρκεια της πανδημίας, κάτι που είδε τα έσοδα να αυξάνονται. Η ικανότητα παροχής προϊόντων σε κλίμακα, καθώς και η παροχή εξατομικευμένων σειρών μέσω του μεγάλου πελατολογίου της, είναι κάτι που θα έχει μακροπρόθεσμα οφέλη για τα έσοδα της Liverpool.

Ο επικεφαλής της εμπορικής στρατηγικής της παγκόσμιας αθλητικής εταιρείας Octagon, Daniel Haddad, δήλωσε πρόσφατα στο podcast Bottom Line της ECHO: «Το μέγεθος της παγκόσμιας βιομηχανίας αθλητικού merchandising είναι κάτι που οι ΗΠΑ πάντα κατανοούσαν. Είναι γεγονός ότι οι ομάδες του NBA ή του NFL δεν αλλάζουν ποτέ την αγωνιστική τους εμφάνιση, αλλά αν κοιτάξετε τα έσοδα από το αθλητικό merchandise στις ΗΠΑ, αυτό δείχνει ότι το έχουν σκεφτεί λίγο διαφορετικά απ’ ό,τι το έχουν σκεφτεί οι ευρωπαϊκοί ποδοσφαιρικοί σύλλογοι με την έννοια ότι έχετε την εντός έδρας, την εκτός έδρας, την τρίτη ή την τέταρτη εμφάνιση και μετά μια πιο περιορισμένη σειρά προϊόντων μετά από αυτή.

«Κοιτάξτε το μέγεθος των Fanatics. Η νούμερο ένα παγκόσμια επιχείρηση εμπορευμάτων, αύξησε την επιχείρησή της δημιουργώντας αυτές τις σειρές προϊόντων εκτός γηπέδων για όλα τα μεγάλα αθλήματα στις ΗΠΑ. Έτσι, υπάρχει σίγουρα η ευκαιρία να αυξηθούν τα έσοδα από το merchandising μέσω της διαφοροποίησης των σειρών προϊόντων. Επίσης, αυτό λαμβάνει υπόψη ότι οι φίλαθλοι σε διαφορετικές αγορές μπορεί να θέλουν εντελώς διαφορετικά προϊόντα, με έναν φίλαθλο στην Κίνα να θέλει κάτι διαφορετικό από κάποιον στην Ινδία, ο οποίος θέλει κάτι διαφορετικό από κάποιον στις ΗΠΑ ή στο Ηνωμένο Βασίλειο, λόγω, από πολιτισμικής άποψης, του είδους των ρούχων που μπορεί να φορούν οι άνθρωποι σε αυτές τις αγορές.

«Για αυτούς τους λόγους, η σύνδεση με μια Nike ή μια Adidas, καθώς έχουν την κλίμακα διανομής και τους πόρους για να δημιουργούν όλο και περισσότερες σειρές προϊόντων και έχουν επίσης πιο φυσικούς τρόπους για να επεκτείνουν αυτές τις σειρές προϊόντων. Η Adidas μέσω των Originals της ή η Nike μέσω αυτού που έχει κάνει με τον Michael Jordan και την PSG ή αυτό που έχει κάνει με τον LeBron και την LFC».

«Έχουν περάσει οι μέρες που η κυκλοφορία της φανέλας ήταν το μοναδικό μέσο για να κερδοσκοπήσει η σχέση μεταξύ συλλόγου και προμηθευτή. Το λανσάρισμα νέων και αποκλειστικών σειρών και η κλιμακωτή κυκλοφορία τόσο των σειρών προπονητικής ένδυσης όσο και των σειρών lifestyle σε μια προσπάθεια να ενθαρρυνθεί η επαναλαμβανόμενη δραστηριότητα και να απευθυνθεί σε μια ευρύτερη δημογραφική ομάδα πελατών.

Είναι σίγουρα ένας τομέας που πολλοί σύλλογοι προωθούν, καθώς οι οπαδοί επαναλαμβάνουν τις αγορές τους», δήλωσε ο Haddad.

«Δεν υπάρχουν πολλοί οπαδοί κάθε χρόνο που να αγοράζουν πολλαπλά κιτ, συνήθως οι οπαδοί τείνουν να αγοράζουν το ένα ή το άλλο. Αλλά μπορεί να έχεις οπαδούς που αγοράζουν ένα κιτ και στη συνέχεια δύο ή τρία άλλα προϊόντα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είδατε την επέκταση πραγμάτων όπως η σειρά προπονητικών ενδυμάτων. Βλέπετε τον σύλλογο να λανσάρει αυτά τα πράγματα σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, οπότε πάντα κάνει αρκετά μεγάλο θέμα για την κυκλοφορία νέων εμπορευμάτων.

«Πιθανόν να είναι πιο οριακά τα κέρδη σε σύγκριση με κάποιους άλλους εμπορικούς τομείς, όπως τα δικαιώματα των μέσων ενημέρωσης, αλλά υπάρχει ένα υψηλό όριο ανάπτυξης, όταν εξετάζετε τη φύση του ποδοσφαιρικού οπαδισμού και την κλίμακα του».

Τα κέρδη που αποκομίζει η Liverpool από την συνεργασία της με την Nike
Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση

Top
Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com