Είσαι εδώ
Home > HOMEPAGE HOT POSTS > ΘΕΜΑ:Το τέλος των ¨παρκαρισμένων λεωφορείων¨

ΘΕΜΑ:Το τέλος των ¨παρκαρισμένων λεωφορείων¨

Eπιμέλεια: Γεωργόπουλος Νίκος

Το ημερολόγιο έγραφε 27 Απριλίου του 2014 και η Liverpool φιλοξενούσε την Chelsea παίζοντας για δύο αποτελέσματα ώστε να αγγίξει με τα δύο χέρια το στέμμα της Πρέμιερ Λιγκ. Το παιχνίδι σημαδεύτηκε δυστυχώς από το περίφημο γλίστρημα του Steven Gerrard το οποίο κατά πολλούς κόστισε την ήττα για τους ¨Κόκκινους¨. Εμείς, λαμβάνουμε το παιχνίδι όμως ως αφετηρία για να αναδείξουμε τη χρόνια αδυναμία της Liverpool να… ξεπαρκάρει τα πούλμαν που στήνουν οι αντίπαλες άμυνες και που κατά την εκτίμηση μας στοίχισε ακόμη περισσότερο και τότε από την άτυχη στιγμή του αρχηγού. Αδυναμία που δεν συνίσταται μόνο στη μη επίτευξη του τελικού αποτελέσματος αλλά και στην ανεπαρκή διεκδίκηση του. Μία παιδική ασθένεια που αναδείχτηκε ξανά στην ήττα από την Burnley, μία ήττα που συνοδεύτηκε από το ιστορικό αρνητικό ρεκόρ που σημείωσε η Liverpool ως ηττημένη στην κατοχή της μπάλας με 80% και κάτι ψιλά..

Πλέον δεν είναι δύσκολο για έναν αντίπαλο να επιλέξει αμυντική προσέγγιση όταν έχει δει πόσες φορές η Liverpool δεν κατάφερε να διασπάσει μία άμυνα ¨στρείδι¨. Θα επιχειρήσουμε, λοιπόν, τακτικά να εξετάσουμε πως μπορεί να δοθεί λύση σε αυτό το φρικτό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ομάδα μας.

1)Αξιοποίηση όλου του πλάτους του γηπέδου : Το σημερινό ποδόσφαιρο έχει πλέον εξελίξει πολύ τις αμυντικές του τακτικές. Πλέον μία καλά οργανωμένη άμυνα μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα σε πολλές ομάδες. Εξ΄ου και το γεγονός πως πλέον η βιομηχανία του ποδοσφαίρου παράγει κατ΄εξοχήν παίκτες εξτρέμ και πολύ λιγότερους επιτελικούς επιθετικογενείς μέσους σε σχέση με το παρελθόν. Στο σύγχρονο ποδόσφαιρο είναι δύσκολο να ανοίξεις πολύ κλειστές άμυνες χωρίς παίκτες που εκμεταλλέυονται όλες τις άκρες του γηπέδου και θα δίνουν πλάτος στην επιθετική ανάπτυξη. Ένας εξτρέμ οφείλει πάντα να κόβει κάθετα στην πλάτη της άμυνας, να τραβάει μαρκάρισμα για την υποστήριξη( overlap) του μπακ από πίσω του, να πηγαίνει σε καταστάσεις ένας  εναντίον ενός ώστε αν τις κερδίσει να δημιουργήσει ρήγμα σε άμυνες ζώνης που θα βρεθούν εκτός ισορροπίας. Ένας καλός εξτρέμ μπορεί με πολλούς τρόπους να δημιουργήσει συνθήκες ώστε να βρει τη λύση στην αντίπαλη άμυνα καθώς ακόμη και η σπιρτάδα και η εγρήγορση στην αποφυγή του αντιπάλου πάνω στη φάση σε πρώτο χρόνο μπορεί να δημιουργήσει πολύ καλές προυποθέσεις ακόμη και για μία καλή σέντρα που θα δώσει τα λύση. Το κακό για τη Liverpool είναι πως καθαρόαιμοι εξτρέμ που υπολογίζονται είναι κυρίως ο Mane, δευτερευόντως ο Sheji Ojo ενώ ο Markovic δεν υπολογίζεται. H περίπτωση Pulisic που προέκυψε θα έδινε μία κόμη επιλογἠ στα πλάγια αλλά πολύ δύσκολα θα προχωρήσει.

2)Οι γρήγοροι αυτοματισμοί σε ουσιώδη κατοχή της μπάλας: Η Liverpool στο Turf Moor είχε κατοχή μπάλας για να κερδίσει 2 παιχνίδια. Το αποτέλεσμα όμως ήταν να μην φτιάξει ούτε μία τρανταχτή ευκαιρία για να σκοράρει. Γιατί? Γιατί η κατοχή της ήταν φλύαρη και όχι ουσιαστική. Ο Pep Guardiola κάποτε στην Barcelona είχε πει πως θέλει 90 λεπτά τη μπάλα γιατί όταν η μπάλα εναλλάσσεται σωστά πάντα θα  δημιουργεί μία επιλογή καλύτερη από αυτή που βλέπει ο μέσος θεατής. Αν το καλοσκεφτούμε δεν έχει άδικο. Πάντα μία έξτρα πάσα θα πρέπει να γίνει γιατί μέσω της κυκλοφορίας έχει δημιουργηθεί μία ευκαιρία ή ένα διάστημα καλύτερο για κάποιον αποδέκτη. Το κακό για τη δική μας ομάδα είναι ότι η έξτρα πάσα γίνεται πολλάκις γιατί δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή και γιατί οι θέσεις την ώρα που εναλλάσσεται η μπάλα είναι λάθος. Αν κάποιος προσέξει μέσω μιας πανοραμικής άνω κάμερας τις θέσεις των παικτών μας στο παιχνίδι της δεύτερης αγωνιστικής θα προσέξει 4 παίκτες γύρω από την περιοχή να κυκλοφορούν τη μπάλα και άλλους 4 να είναι μέσα σε αυτήν χωρίς κίνηση και όντας βούτυρο στο ψωμί της άμυνας χώρου με 5 αμυνόμενων των γηπεδούχων. Πάντα λοιπόν σε τέτοιες καταστάσεις χρειάζεται να ναι οι επιτιθέμενοι απλωμένοι σε όλο το πλάτος και όχι απαραίτητα στην ίδια ευθεία. Ένα καλύτερο ¨άπλωμα¨ πάντα θα φέρει καλύτερη κυκλοφορία και καλύτερες κινήσεις ώστε με ταχύτητα, φαντασία και αυτοματισμούς  να δημιουργήσει αυτή την key pass που θα ακυρώσει την καλή οργάνωση και πειθαρχία του αμυνόμενου. Σε αυτό το παιχνίδι όμως πρέπει απαραίτητα να συμμετέχει και ο επιθετικός της ομάδας μας ώστε με την κίνηση, ένα κάποιο 1-2 ή το κοντινό build up να δημιουργήσει χώρο για αυτόν ή κάποιον συμπαίκτη. Αν αντίθετα βρίσκεται αγκιστρωμένος μέσα στο κουτί μόνο καλό κάνει στον αντίπαλο καθώς αυτή είναι η άμυνα που έχει επιλέξει να παίξει, άμυνα χώρου όπου συνήθως οι αμυνόμενοι θα υπερτερούν από τους επιτιθέμενους που επηρεάζουν άμεσα τη φάση.

3) Μία πιο physical επιθετική προσέγγιση: Η ομάδα μας πρέπει κατά τη γνώμη μας να βάλει και μία πιο ρεαλιστική προσέγγιση στο παιχνίδι της. Καλό το ωραίο ποδόσφαιρο, καλό το gegenpressing και το fullthrottle football αλλά το αγγλικό ποδόσφαιρο έχει μεγάλες διαφορές με το γερμανικό ή το ισπανικό. Εδώ έγκειται και η διαφωνία μας στο θέμα Benteke. Σύμφωνοι πως ο Βέλγος, δεν ξέρει το ποδόσφαιρο που ξέρει ο Sturridge ή δεν μπορεί να πιέσει και να τρέξει όπως ο Origi. Ένας τέτοιου στυλ επιθετικός όμως ΠΡΕΠΕΙ να υπάρχει στην ομάδα. Δεν θα σταθούμε στο αν λέγεται Benteke ή Lambert/Carroll/ Crouch λίγο παλαιότερα. Τέτοιο σέντερ φορ, το λεγόμενο focal point of the attack δεν υπάρχει στην ομάδα μας. Κακώς κατά τη γνώμη μας. Κακώς γιατί ένας τέτοιος παίκτης με μόνιμη φυσική παρουσία μέσα στην περιοχή μπορεί πάντα να κερδίσει μία δύσκολη εναέρια μονομαχία. Ένας τέτοιος επιθετικός πάντα θα τρομάζει τους αντίπαλους αμυντικούς. Ένας τέτοιος επιθετικός πάντα μπορεί να δημιουργήσει καταστάσεις και για τους υπόλοιπους με τον όγκο, την πλάτη ή το κεφάλι του.ΟΧΙ, δεν θέλουμε να είναι ο βασικός σέντερ φορ της ομάδας. Θέλουμε όμως να υπάρχει πάντα ως plan b για τέτοια παιχνίδια. Και εδώ θα κολλήσουμε και το ζήτημα των στημένων φάσεων. Ένα αγκάθι που πληγώνει μετά το 2014 κάθε χρόνο τη Liverpool. Η παντελής αδυναμία εκμετάλλευσης στημένων φάσεων. Και λέμε μετά το 2014 διότι μπορεί η ομάδα να σκόραρε 101 φορές στο πρωτάθλημα αλλά σχεδόν το 1/5 προήλθε από στημένες μπάλες. Μόνο ο Skrtel θα υπενθυμίσουμε είχε σκοράρει 7 φορές. Θα μας πείτε λείπει ένας πολύ καλός εκτελεστής μετά τον Stevie. Σύμφωνοι. Αλλά και αυτό είναι πρόβλημα της κατάρτισης του ρόστερ και του μεταγγραφικού σχεδιασμού. Μία στημένη μπάλα μπορεί όχι μόνο να σου λύσει τον γόρδιο δεσμό μιας εξαιρετικά οργανωμένης άμυνας αλλά μπορεί να κερδίσει και ένα παιχνίδι το οποίο δεν θα το φανταζόταν κανείς. ΜΕΙΖΟΝ ζήτημα όμως που δυστυχώς δεν διευθετείται.

Εν κατακλείδι, δεν διεκδικούμε ούτε τη θέση του ειδικού Jurgen Klopp ούτε έχουμε το μυστικό της επιτυχίας. Απλώς προτείνουμε πράγματα που βλέπουμε ή δεν βλέπουμε και μπορείτε όλοι σας να τα παρακολουθήσετε με μία βαθύτερη ανάγνωση του παιχνιδιού! Ελπίζουμε μέσα στη σεζόν αυτή η πραγματεία να μην είναι τόσο της μόδας και η ομάδα μας να καταφέρει να ξεπαρκάρει τα πούλμαν!!

Μοιραστείτε το!

One thought on “ΘΕΜΑ:Το τέλος των ¨παρκαρισμένων λεωφορείων¨

Αφήστε μια απάντηση

Top
Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com